3.0 Zo treffen we extra maatregelen voor beheer en hygiëne
3.1 Over de toegang tot de locatie spreken we af
We maken tijdelijk andere afspraken over toegang tot de locatie. De locatie is alleen toegankelijk wanneer
een beheerder aanwezig is of in overleg met de beheerder.
3.2 Zo geven we instructies aan beheerders en gebruikers
Onze beheerders en gebruikers verstrekken we dit protocol per e-mail. Er is ook altijd een geprint exemplaar
voorhanden.
3.3 Deze extra schoonmaak maatregelen treffen we
Na afloop van de activiteiten worden de ruimten schoon gemaakt.
De toiletten worden extra schoongemaakt.
3.4 Deze extra hygiënemaatregelen en voorzieningen treffen we:
Deze richtlijnen volgen we:
• We plaatsen minder tafels en stoelen zodat 1,5 meter gehaald wordt.
• We markeren de 1,5 meter afstand voor de bar (wachtlijn).
• We plaatsen een plastic scherm op de bar
• We plaatsen handgel voor desinfectie bij ingang
• Betaal zoveel mogelijk met pin.
4.0 Zo gaan we met elkaar om
Iedereen houdt zich in ieder geval aan de landelijke richtlijnen. Dat betekent dat we elkaar groeten
zonder elkaar aan te raken en elkaar dus ook geen hand geven.
Als je toch moet niezen of hoesten doe je dit in je elleboog. Gebruik papieren zakdoekjes om te snuiten.
Was regelmatig je handen met zeep, ook tussen de vingers. En houd 1,5 meter afstand van elkaar. Als je
klachten zoals koorts (meer dan 38 graden), verkoudheid (zoals niezen, snotterigheid, hoesten, keelpijn)
of kortademigheid hebt, blijf je thuis.
4.1 Dit verwachten we van onze bezoekers
We vragen verenigingen zich van tevoren aan te melden bij beheer zodat het niet te druk wordt.
Jassen worden opgehangen aan de stoel van gebruiker. De kapstokken mogen niet worden gebruikt.
4.2 Zo maken we duidelijk wat we verwachten van bezoekers
Bij de centrale ingang en bij de ingang van alle ruimtes hangen we teksten en tekeningen van wat we
van onze bezoekers verwachten. De verenigingen zijn geïnformeerd over wat wij verwachten van bezoekers
en zijn ervoor verantwoordelijk dat zij dit duidelijk maken aan hun deelnemers.
4.3 Zo maken we duidelijk wat we verwachten van onze vrijwilligers
Alle vrijwilligers hebben een instructie ontvangen via e-mail en kunnen bij vragen terecht bij de
vrijwilligerscoördinator.
5.1 Vervolgstappen
We houden de landelijke richtlijnen en voorschriften goed in de gaten. Dit protocol is van toepassing totdat de
richtlijnen veranderen.
Datum: 1-7-2020
Bestuur VTC Wamel
Voor meer informatie kunt u contact opnemen via email met:
Beheer
vtcwamel@outlook.com
Secreatris
vtcwamel@gmail.com
Terug naar de contact pagina, naar het regelement, naar de gedragregels
of naar de privacyverklaring.
Ons gebouw volgt de richtlijnen zoals bepaald door het RIVM en de Rijksoverheid. Daarbij treffen wij aantal
extra maatregelen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Wij hebben besloten om weer open te gaan
voor verenigingen die daar gebruik van willen maken. In dit protocol leggen we vast hoe we dit veilig kunnen
doen. Per hoofdstuk worden de volgende zaken behandeld:
1.0 We hebben besloten om weer (beperkt) open te gaan als dorpshuis.
Ons gebouw vervult een belangrijke sociale functie in onze gemeenschap. Op verzoek
van onze huurders willen we het gebouw weer openstellen voor (de meeste van) hun
reguliere activiteiten.
Het protocol
Voorwaarde voor heropening is dat er een protocol voor coronamaatregelen aanwezig is. Om ons
dorpshuis veilig te kunnen gebruiken hebben we dit protocol opgesteld. Dit protocol is opgesteld
door het bestuur en beheer.
Daarnaast is het van belang dat we er met elkaar voor zorgen dat het uitvoeren van het protocol
een succes wordt en dat we dus veilig open kunnen gaan. Het protocol is geldig totdat er vanuit
het ministerie andere maatregelen afgekondigd worden. Als dat het geval is zal bekeken worden
of het huidige protocol voldoet of dat er een aanpassing nodig is.
1.1 Randvoorwaarden (algemene gegevens van het dorpshuis)
Ons gebouw is eigendom van onze stichting.
1.2 Welke openingstijden hanteren we?
Dit is afhankelijk welke verenigingen weer gebruik willen maken van ons dorpshuis.
1.3 Wie is verantwoordelijk voor het gebouw?
Het bestuur is eindverantwoordelijk voor het gebouw. Voor de inhoud en naleving van dit protocol
kunt u contact opnemen met het bestuur.
1.4 Wie is verantwoordelijk voor het beheer?
Het bestuur is verantwoordelijk voor het beheer.
1.5 Gebruikers
Streekomroep Extra FM en kinderdagverblijf Hummeltjeshof gebruiken hun eigen ingang.
Van onze huurders en gebruikers vragen we de aantallen bezoekers en tijden van aanwezigheid
vooraf door te geven aan het beheer.
1.6 Zijn er andere protocollen van toepassing op het gebouw?
Kinderdagopvang Hummeltjeshof werkt met een eigen protocol.
2.0 Routing en inrichting
1,5 m. afstand houden en geen fysiek contact is de norm voor iedereen in het gebouw, met
uitzondering van de sporters tijdens het sporten.
2.1Toegang tot het gebouw
Indien noodzakelijk gebruiken we meerdere ingangen. Hoofdingang, zijgingang en deur in foyer.
Dit is afhankelijk van de programmering. Houdt rekening met de aangegeven looproutes.
2.2 Capaciteit
Van onze huurders en gebruikers vragen we de aantallen bezoekers en tijden van aanwezigheid
vooraf door te geven aan het beheer.
2.3 Inrichting ruimtes
Er komen minder tafels en stoelen in de zalen en foyer zodat 1,5 meter in acht genomen wordt.
Er komt een spatscherm voor op de bar en belijning voor de bar.
Er worden attentieborden gemaakt dat slechts 1 persoon gebruik kan maken van elke toiletruimte.
2.4 Plattegrond gebouw
1